Tipy na aktivity s kartičkami Odd One Out a Was passt nicht?

Kdy kartičky využijete

  • Pro aktivizaci studentů na začátku hodiny jako "rozcvičku" pro rozproudění konverzace a procvičování slovní zásoby.
  • Jako cílené konverzační cvičení – k rozvoji komunikačních dovedností .
  • Pro studenty, kteří odevzdají test dřív než ostatní – jako zajímavé a produktivní samostatné procvičování pro ty, kteří dokončí úkoly rychle a potřebují se zabavit, aniž by rušili ostatní.
  • Při suplování – v případě neplánované výuky nebo suplování jsou kartičky skvělé pro rychlé a efektivní procvičení, které podporuje aktivní zapojení studentů i bez podrobného plánování.

Aktivity s kartičkami

  • Využívejte dle návodu v krabičce a ujistěte se, že žáci plní všechny tři úkoly v zadání, což podpoří jejich jazykové dovednosti.
  • Definování slov – žák může ostatním nebo partnerovi ve dvojici definovat jedno slovo na kartičce a ten druhý hádá, o které slovo se jedná. Skvělé pro procvičování slovní zásoby a verbálních dovedností.
  • Procvičování vztažných vět – např. "ovce je zvíře, které..." – ideální pro rozvoj gramatiky a použití složitějších vět ve vyjadřování.
  • Tvorba vět v různých gramatických formách – studenti mohou za použití čtyř slov na kartě vytvořit čtyři kladné věty, z další karty čtyři věty záporné a z další čtyři otázky nebo čtyři věty rozkazovací. 
  • Procvičování gramatických jevů a časů – kartičky lze využít pro různé časy (vytvořit se slovy na kartě čtyři věty v čase přítomném, minulém, budoucím, předpřítomném, trpném rodu, atd.) nebo věty s 2. stupněm přídavných jmen (např. "medvěd je větší než liška", "křeslo je pohodlnější než židle").
  • Tvorba příběhů – studenti mohou ze slov na kartě vytvořit příběh, který ostatní spolužáci poslouchají a hádají, která čtyři slova v příběhu byla na kartě. Skvělé pro zapojení všech studentů. Můžete si i zasoutěžit.
  • Tvorba písemného příběhu – krátký příběh mohou studenti napsat, čímž trénují psaní a kreativitu.
  • Řetězová tvorba příběhu – každý žák si vylosuje jednu kartu. Příběh může třída tvořit řetězově, dokud se nevyčerpají všechna slova na kartičkách, které si žáci vylosovali. Tato aktivita podporuje spolupráci a kreativní myšlení.
  • Vytváření slovních spojení – máte-li kartičky s podstatnými jmény, můžete je využít pro vytváření slovních spojení se slovesem (např. "jet na kole", "sedět na pohovce", "psát dopis", "krmit kozu", "nosit šaty", "hrát fotbal", "číst knihu", "jíst hrušku" atd.). Máte-li na kartách jména přídavná, tvořte spojení s jmény podstatnými (např. "červené jablko", "zábavný pořad", "legrační vtip", "náročná práce" atd.)

Věřím, že vám tyhle typy pomůžou kartičky využívat častěji s maximální efektivitou.

Zpět do obchodu